WEEVER is vrijdag 22 september 2017 gepresenteerd als de nieuwe hoofdsponsor van de jeugd van Go-Ahead Kampen. Tijdens de kickoff van Businessclub IJsseldelta tekenden Jelle en Bart Weever namens  het Kamper bedrijf de nieuwe sponsorovereenkomst. Met de komst van de hoofdsponsor jeugd is er een belangrijke stap gezet om de uitvoering van het plan ‘Hogerop met eigen jeugd’ mogelijk te maken.

Tijdens de netwerkijbeenkomst was er nog meer goed nieuws te melden. Heutink & Heij verlengde het topsponsorcontract en het sponsorcontract van ING werd geüpgraded . Daarnaast verbonden Van Kesteren, Present-it, Topcleaning, Stoel Transport, Cittanova en de Feestmeesters zich als nieuwe sponsor aan de club.

Hogerop met eigen jeugd

Hogerop met eigen jeugd is het plan wat door een groep ambassadeurs, bestaande uit bestuursleden en de Jeugdsponsorgroep, werd opgezet. Het doel is een kwalitatief hoogstaande en toonaangevende jeugdopleiding in Kampen. Jeugdvoorzitter Bas Wonink vertelt: ”In het plan staat beschreven hoe Go-Ahead Kampen de komende jaren wil investeren in de versterking van de verenigingsstructuur, het niveau van de trainingen en het materiaal. De interne opleiding van de trainers, de sportmedische voorzieningen en videoanalyseapparatuur zijn daar enkele belangrijke onderdelen van.”

Jeugdsponsorgroep

Om de doelen uit het plan te kunnen behalen, is er een Jeugdsponsorgroep opgezet. In het afgelopen jaar sloten verschillende ondernemers zich hierbij aan. Frans van der Kolk, voorzitter van Businessclub IJsseldelta, gaf tijdens de netwerkbijeenkomst aan verheugd te zijn met WEEVER als de nieuwe hoofdsponsor van de jeugd en ziet WEEVER als een van de aanjagers van de Jeugdsponsorgroep. Jelle Weever, directeur van WEEVER, zegt hier zelf het volgende over: “Toen de plannen van Go-Ahead Kampen met de jeugd bij ons werden gepresenteerd, werden wij meteen enthousiast. Dankzij de sponsorinkomsten wordt het voor de club namelijk mogelijk om te bouwen aan de jeugd, waardoor de club stappen kan maken. Op deze manier kunnen wij als hoofdsponsor jeugd maatschappelijk echt ons steentje bijdragen, wat voor ons imago ook weer positief kan werken.’’

Geslaagde netwerkbijeenkomst

Businessclub IJsseldelta kan terugkijken op een geslaagde kick-off van het seizoen 2017-2018. Naast de presentatie van de nieuwe sponsoren, blikte de nieuwe trainer Stephan Rahantoknam vooruit op het nieuwe seizoen. Ook organiseerde de Supportersvereniging een verloting, waarbij de prijzen gesponsord werden door een aantal leden van Businessclub IJsseldelta. De opbrengsten komen ten goede aan de jeugd. Na het buffet stond de ING sportquiz op het programma. Eerste elftal spelers Luuc Knul en Kevin Coenraad wisten de hoofdprijs te pakken en wonnen twee kaarten voor Nederland-Zweden.

De foto’s zijn gemaakt door Herman IJssel van BWPhoto.